donderdag 21 augustus 2014

Sluipgevaar

Met H.T.B. die deels in Amsterdam woont sluipt hier zo af en toe wel een Hollands accent in.

En dan heb ik het niet over de taal.

Alhoewel, de begroeting van H.T.B. is soms dolenthousiast en met de nodige: "Godverdomme Jochie, kom nen keer hier!"

Maar zo is er een reality-show die ik tot een paar maand geleden nog niet kende, maar dankzij H.T.B. duurde dit niet lang.

Twee bussen haarspray om een kampkapsel te maken en dan zijn uitspraak: "Hoort mar es knettere." Want: "Zonder haarlak kan ik himmel niks. Dès m'n afgod."

Zijn huispak en juichpak werden op slag een succes en een haarstijl: "Ja, da's gemak. Knot in, pak an en noar de Jumbo." - werd dé gekende Jumbo-knot.

De mama krijgt regelmatig deze opdracht: "Oôch, gift nog mar 'n woorstebrôôjke vur de stress."

Zo was ook een tijdje geleden toen men in Brazilië tegen de bal ging stampen er in de Jumbo een spaaractie.

En H.T.B. spaarde mee voor "dé Pet van" met haarstukje.

Het kleine grut hier, met de naam Mijnheertje Koekepeertje poseerde ook gewillig in the one and only.

 
 
 
Gewoon Koewaus!!!!!






3 opmerkingen:

Lutje zei

oranje boven?
het moet toch kunnen vindt ik.
Ik zelf woon al 29 jaar niet meer in oost limburg, en iedereen hoort dat nog, de roots blijven erin

rietepietz zei

Ik mag dan puur Nederlands zijn het genoemde programma is in ieder geval volledig aan mij voorbijgegaan. Zal wel meer in het Brabandse spelen;-)

Anoniem zei

En zo hebben ze meteen lang haar. Schitterend !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...